Van werknemer naar ondernemer.

Nadat de, ondertussen voormalig, directeur van MB Promotion aankondigde afscheid te nemen van zijn bedrijf, kwamen Bart en Bram met een onverwacht voorstel. Met veel enthousiasme gaven ze hun carrière een totaal andere wending. Per 1 mei zijn zij het nieuwe aanspreekpunt voor het volledige team achter MB Promotion.

Management buy-out kandidaten
Bart en Bram werken beide al geruime tijd voor MB Promotion. In het verleden hebben er ook wisselingen binnen de directie plaatsgevonden. Toen deze keer het onderwerp opnieuw op tafel kwam, ging Bart zelf ook hierover nadenken.

“Ik werk al zeker twintig jaar voor dit bedrijf. De business ken ik om deze reden op mijn duimpje, alleen heb ik weinig tot geen ervaring met beleid, aansturing en cijfers. Toch dacht ik steeds serieuzer na over deze unieke kans. Uiteindelijk heb ik dit gedeeld met Bram en samen gaan we deze nieuwe uitdaging aan”, vertelt Bart.

Jip-en-janneketaal
Bart heeft logischerwijs ook niet eerder het proces van een bedrijfsovername doorlopen. Hij krijgt de tip uit zijn netwerk om zich goed te laten begeleiden. Diezelfde tip leidde naar Adcorporate, waar Bram vervolgens een oriënterend gesprek mee heeft.

“Het voelde meteen goed. Ik kan het enorm waarderen als mensen complexe zaken eenvoudig uitleggen. Geen poespas, maar professioneel advies. En dat kreeg ik direct. Reden genoeg om verder samen te werken”, aldus Bart.

Procesovername
Bart en Bram vormen samen een sterk team. Onder begeleiding van Adcorporate bespreken ze onderwerpen als prijsbepaling en de betalingsstructuur in het overnameproces, maar kijken ze ook verder: hoe zien zij de toekomst voor zich? Dit, en heel veel andere beslissingen, nemen zij in goed overleg met elkaar.

“Veel van de adviezen van Adcorporate hebben we opgevolgd. Maar het fijne aan onze samenwerking is juist dat ik ook de ruimte voelde om eigen beslissingen te maken. Het team vanuit Adcorporate is niet zo zeer heel sturend, maar ze creëren een hechte samenwerking met het beste resultaat voor ogen”, legt Bart zijn ervaring tijdens het proces van overname uit.

Toekomst
MB Promotion is een bedrijf dat voorziet in een fullservice aanpak op het gebied van merchandise, brandpromotion en sportswear. Zij werken al jarenlang met een mooi klantenbestand, waarbij zij voorzien in volledige ontzorging op het gebied van promotiematerialen. Daarnaast is het bedrijf uitgebreid met MB Sportswear en MB Cycling, waarbij zij dichter bij de particuliere consument staan.

Een mooie combinatie dus. “Klopt, en met een team waar ik echt op kan bouwen. Dat is mede de reden geweest tot deze stap. Wij werken graag samen aan gave dingen en ik ben van plan om deze lijn in de toekomst zeker zo door te zetten”, sluit Bart af.

Terug naar overzicht.