“Eindelijk zonder ballast zelf op vakantie!”.

“Nadat de deal gemaakt was, viel er een enorme last van mijn schouders; eindelijk weer eens zonder ballast zelf op vakantie! Of ik ze nog eens zou inschakelen? We eten nog regelmatig een broodje in Apeldoorn, dus qua persoonlijke contacten zit het wel goed?”

“Als ondernemer en oprichter van de VakantieDiscounter kon ik gek genoeg nooit zelf lekker op vakantie. Natuurlijk was ik regelmatig op pad, maar altijd met ‘iets’ in mijn achterhoofd. Toen ik in 2006 vanwege mijn gezondheidssituatie rust moest nemen, lukte dat dan ook nauwelijks door de emotionele band met mijn bedrijf.”

“Ditzelfde gevoel speelde eind 2006 en begin 2007 weer heel sterk op toen mijn gezondheid me dwong om mijn bedrijf – met een omzet van meer dan 20 miljoen – te verkopen. Ik had zelf al wat lijntjes uitgezet, en hier en daar al eens koffie gedronken. Tijdens de gesprekken met de partijen kwamen er allerlei emotionele zaken naar boven: wat gebeurt er met mijn mensen, wat gebeurt er met mijn vaste klanten en meer van dat soort kwesties. Zelfs toen nog probeerde ik in ‘full control’ te blijven.”

“Uit zelfbescherming vroeg ik uiteindelijk Adcorporate Oost- en Midden-Nederland om het feitelijke verkoopproces voor mij te voeren. Puur om te voorkomen dat ik mij te sterk zou laten leiden door mijn emoties. Die jongens hebben het lekker opgepakt; rekening houdend met mijn gevoelens en zakelijke afwegingen hebben ze zowel voor mij als voor Elmar Reizen een mooie deal weten te realiseren.”

“Gaandeweg het proces heb ik veel geleerd. Vooral op die momenten waarop ik bewust afstand moest nemen van zaken waarbij ik heel erg betrokken was. Ik ben nu in staat om de zaken wat beter in perspectief te plaatsen.”

“Nadat de deal gemaakt was, viel er een enorme last van mijn schouders; eindelijk weer eens zonder ballast zelf op vakantie! Of ik ze nog eens zou inschakelen? We eten nog regelmatig een broodje in Apeldoorn, dus qua persoonlijke contacten zit het wel goed?”