“Een overnametraject is emotioneler dan veel mensen denken”.

Taxibedrijf Smits is sinds september 2008 eigendom van Hebben Tours. Eigenaresse Tonnie Smits was min of meer gedwongen om het bedrijf te verkopen. Sinds de ziekte van haar man, die alle auto’s onderhield, werd het voor haar steeds zwaarder om het bedrijf te runnen. “Hoewel het verkooptraject vlot is verlopen, is het mij niet in de koude kleren gaan zitten.”

Vijfenhalf jaar geleden richtte Tonnie Smits haar taxibedrijf op. In de jaren die volgden, groeide Taxibedrijf Smits uit tot een respectabele regionale personenvervoerder met zestien medewerkers en dertien auto’s. Tonnie runde het bedrijf in principe alleen en kreeg bij het onderhoud van de auto’s hulp van haar man. Totdat zijn ziekte hem dwong om het rustiger aan te doen. Hierdoor zou het ook voor Tonnie op den duur te zwaar worden. Na overleg met de accountant besloot het echtpaar contact op te nemen met Adcorporate.

“Het kennismakingsgesprek met Han Galema verliep erg prettig”, vertelt Tonnie. “Het klikte prima tussen ons. Bovendien legde hij duidelijk uit hoe de verkoop van een bedrijf in zijn werk gaat. Op basis daarvan besloot ik met Adcorporate in zee te gaan. De organisatie voerde een waardebepaling uit en stelde de nodige documenten op. Helaas ging het daarna mis. Een van de personen die interesse hadden getoond in ons bedrijf, hield zich niet aan de geheimhoudingsovereenkomst. Daardoor kwam alle informatie ineens op straat te liggen. Ontzettend vervelend, want er ontstond een heleboel onrust. In overleg met Adcorporate is daarom besloten om het traject stil te leggen.” “Een paar weken daarna kreeg ik een telefoontje van Hebben Tours. Of het waar was dat ons bedrijf te koop stond. Via via was het nieuws dus ook daar terechtgekomen. Ik heb de betreffende persoon meteen doorverwezen naar Adcorporate. Vervolgens is het dossier opnieuw geopend en binnen amper veertien dagen was de zaak al rond. Adcorporate heeft de onderhandelingen voor mij gevoerd, samen met mijn zoon. Voor mij lag dat veel te gevoelig. Bovendien praat mijn zoon wat gemakkelijker.”

“Adcorporate zorgde vervolgens voor een prima afronding. Heel netjes gewoon. En dat typeert de organisatie. Zo kreeg ik bijvoorbeeld wekelijks een telefoontje over de laatste stand van zaken. Soms ontving ik die informatie ook per e-mail, maar vanwege de vele typefouten was ik daar niet zo over te spreken. Maar dat is dan ook alles. Verder ben ik erg tevreden over de fijne, persoonlijke begeleiding. Een overnametraject is emotioneler dan veel mensen denken. Zeker als je min of meer gedwongen bent om je bedrijf van de hand te doen.”