Na dertig jaar verkochten Jan en Marianne hun bedrijf Noverno.

Jan en Marianne Vos zetten zich bijna dertig jaar met hart en ziel in voor hun bedrijf Noverno. In het voorjaar van 2008 verkochten ze het, onder begeleiding van Adcorporate. “Mede dankzij de expertise van Adcorporate is de overdracht heel prettig verlopen. Er hing een behoorlijk prijskaartje aan het advies, maar achteraf gezien was het dat absoluut waard.”

In 1979 startten Jan en Marianne Vos met Noverno, een kunststof verspanend bedrijf In Raamsdonksveer. Bijna dertig jaar later, nu het bedrijf zo’n veertien medewerkers telt, nemen ze afscheid. Tenminste, als eigenaars. Jan blijft voorlopig nog wel voor het bedrijf actief. “Ik ben inmiddels 55 jaar en wil langzaamaan gaan afbouwen. Maar in één keer de stekker eruit trekken; dat past niet bij mij. Ik ben simpelweg verslaafd aan het vak. Vandaar mijn beslissing om te verkopen. Nu kan ik hier nog een poosje blijven werken, zonder dat ik de verantwoordelijkheid heb voor belangrijke beslissingen. Je bedrijf is toch je kindje. Daar kun je niet zomaar van de ene op de andere dag afscheid van nemen.” Voor advies en begeleiding bij de verkoop nam het echtpaar Adcorporate in de arm. “Daarbij hebben we ons volledig laten leiden door onze accountant. We zitten al bijna dertig jaar bij hetzelfde kantoor, dus we vertrouwen elkaar blindelings. Je begint aan een avontuur waar je helemaal geen ervaring mee hebt, dus je bent toch overgeleverd aan de expertise van anderen. Achteraf vind ik dat Adcorporate het heel goed gedaan heeft. De adviseurs van Adcorporate zijn uitstekend onderlegd. Dat geldt overigens ook voor de adviseur van de koper. Beide partijen gingen heel vakkundig en doordacht te werk. En ondanks de scherpe onderhandelingen was de sfeer ontzettend positief. Er was gewoon een klik. We zijn naderhand zelfs nog met de hele club uit eten gegaan. Dat zegt genoeg. De overdracht is heel erg prettig en soepel verlopen.” “De verkoop nam alles bij elkaar zo’n negen maanden in beslag. Een hele tijd. De eerste maanden hadden we even het gevoel dat er niets gebeurde, maar achteraf bleek dat Adcorporate toen vooral lijntjes aan het uitzetten was. Toen het balletje eenmaal ging rollen, kwam de zaak direct in een stroomversnelling. Adcorporate is perfect op de hoogte van regels, wetten en procedures, en heeft bovendien een flinke dosis ervaring. Aan die kwaliteit hangt natuurlijk een prijskaartje. We hebben een flinke som geld neergeteld voor de begeleiding, maar daar heb ik geen spijt van. Je kunt natuurlijk ook voor minder kiezen, maar ik betwijfel of dat op termijn tot hetzelfde resultaat zou hebben geleid.”

Terug naar overzicht.