Paul verkocht zijn bedrijf voor de prijs die hij zelf in gedachten had.

In januari 2007 verkocht Paul Lagerweij zijn organisatie Lagerweij Consultants B.V. te Woerden en Zwolle. Dankzij de ondersteuning van Adcorporate verkocht hij zijn organisatie voor de prijs die hij zelf van tevoren in gedachten had. “De onderhandelingen hebben heel veel indruk op mij gemaakt. Alsof die man zijn eigen bedrijf stond te verkopen!”

In 1993 startte Paul Lagerweij met Lagerweij & Partner Consultants B.V.: een bedrijf dat gespecialiseerd is in het uitvoeren van talentenanalyses. Niet zonder succes, want zo’n veertien jaar later had hij 25 mensen in dienst, verspreid over twee vestigingen. Op 51-jarige leeftijd vond hij het welletjes en verkocht hij zijn bedrijf. “In 2005 kwam ik voor het eerst op het idee om mijn bedrijf eens te laten waarderen. Gewoon uit nieuwsgierigheid. Ik googelde wat en kwam terecht op Bedrijventekoop.nl. Daar vulde ik een formuliertje in. Enkele dagen later werd ik gebeld door Filip Demuyt, een van de eigenaren. Of ik interesse had in een kennismakingsgesprek. Het klikte meteen heel goed. Bedrijventekoop.nl, Adcorporate en de combinatie tussen die twee: alles kwam op mij heel degelijk over. Vooral het feit dat de organisatie werkt met een vast tarief, onafhankelijk van de waarde van het bedrijf, wekte bij mij veel vertrouwen.” “De eerste stap was een soort boekhoudkundige waardering. Ik schrok enorm van de uitkomst; in mijn ogen was mijn bedrijf het dubbele waard. Berrie Abelen, mijn contactpersoon bij Adcorporate, toonde begrip. Hij vond dat gevoel ook een rol mocht spelen. Bovendien is er altijd wel enige discrepantie tussen de emotionele en de formele waarde. We besloten van ‘mijn’ gevoelswaarde de vraagprijs te maken. En dat werd uiteindelijk ook de verkoopprijs. Fantastisch! Wat mij het meest is bijgebleven? De wijze waarop Berrie Abelen de onderhandelingen voerde. Heel kundig en strak. Hij staat er écht voor je. Alsof hij zijn eigen bedrijf aan het verkopen is.” “Adcorporate ging heel integer en degelijk te werk. Regelmatig rapporteren, achteraf betalen: die zaken geven mij gewoon een heel goed gevoel. Het zijn normale mensen, absoluut geen ‘snelle jongens’. En wat ik vooral leuk vind: er is nog steeds sprake van goed persoonlijk contact. Op verzoek van de nieuwe eigenaar werk ik nog 20 uur per week voor het bedrijf. De jongens van Adcorporate bellen regelmatig om te vragen hoe het met me gaat. Ze hebben oprechte interesse in de mensen achter een onderneming.“