{"id":832,"date":"2015-07-15T12:32:17","date_gmt":"2015-07-15T12:32:17","guid":{"rendered":"https:\/\/www.adcorporate.nl\/?p=832"},"modified":"2021-07-07T13:20:30","modified_gmt":"2021-07-07T11:20:30","slug":"bedrijf-verkopen-weten-wie-u-bent-en-het-managen-van-emoties","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.adcorporate.nl\/blog\/bedrijf-verkopen-weten-wie-u-bent-en-het-managen-van-emoties\/","title":{"rendered":"Bedrijf verkopen: weten wie u bent en het managen van emoties"},"content":{"rendered":"
\n

Een succesvolle onderneming hoeft niet automatisch te leiden tot een succesvolle overdracht. Daarom is het belangrijk om op de hoogte te zijn van de factoren die in positieve en negatieve zin het welslagen van de overdracht bevorderen of juist in de weg staan. De praktijk leert dat u allereerst zicht moet krijgen op wat u zelf wilt. Als deze persoonlijke doelen duidelijk zijn, is het voor u ook eenvoudiger om zakelijke doelstellingen te formuleren en uit te voeren. Daarnaast zult u ook moeten weten wie u b\u00e9nt. De wijze waarop u in uw bedrijf staat, bepaalt in belangrijke mate het karakter van de overdracht.<\/p>\n<\/div>\n

\n

Bij bedrijfsoverdracht gaat het om veel aspecten die vooral zakelijk van aard zijn. Toch is het overdrachtsproces verre van rationeel. In alle fasen ondervinden betrokkenen emoties die hun gedrag be\u00efnvloeden. Niet alleen de overdragende ondernemer en de overnemende partij, maar ook de familie en de medewerkers van het bedrijf hebben hun eigen emoties.<\/p>\n

Kennis en inzicht in de emoties kunnen het overdrachtsproces bespoedigen <\/strong>
\nOndernemers lopen tegen allerlei weerstanden aan als het gaat om opvolging. Kennis van en inzicht in daarmee verband houdende emoties kunnen het overdrachtsproces bespoedigen en bijdragen aan een uitkomst die beter is voor alle betrokkenen. Het onderkennen en deskundig hanteren van deze emoties is het doel van emotiemanagement. Belangrijke elementen daarbij zijn het voorkomen van een ge\u00efsoleerde positie, een optimale communicatie naar alle betrokkenen en durven bezig zijn met een leven na het actieve ondernemerschap. Maar vooral: maak duidelijk wat u zelf wilt!<\/p>\n